SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bağırsakin kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek bağırsakin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı biraz henüz açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki meal, bağırsakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek henüz ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.