Kişinin yaneşeliığı toplum zarfında kıymeti olan , kabiliyet, reviş ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına mütenasip ) bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde bileğmeslektirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler kucakin aynıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğmeslekebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğmeslekmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birfena filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeslekikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, âdem evladı kucakin ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere mütenasip olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, test neticeları kabilinden mergup davranış bileğmeslekiklikleridir.